מהי הזעת יתר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הזעה - מנגנון טבעי וחיוני לגופנו

כידוע, ישראל היא מדינה שטופת שמש, חם בה מאוד וכולנו מזיעים. ההזעה היא מנגנון טבעי של הגוף ומטרתה לצנן את הגוף ולשמור על טמפרטורת גוף של 37 מעלות צלסיוס שהיא הטמפרטורה האופטימלית לתהליכים המתרחשים בגוף האדם ולחלבונים המווסתים אותם. ללא מנגנון הזיעה טמפרטורת הגוף עלולה לעלות מאוד, מה שיכול להביא לידי פירוק החלבונים, שיבוש במנגנונים החיוניים לתפקוד הגוף ולסכנת חיים. נוסף על כך, לזיעה תפקיד חשוב בשימון העור הנחוץ בעיקר באזורים שבהם יש חיכוך תמידי בין שני משטחים, כמו באזורי בית השחי, בין האצבעות ובחזה הנשי.הזעה וטיפול בהזעת יתר

מתי הופכת הזעה לבעיה ומתי היא מוגדרת כהזעת יתר?

טמפרטורת הגוף עולה בעת פעילות גופנית, מצבי מתח ולחץ ומושפעת גם ממזג האוויר. הגוף פולט זיעה המורכבת ממים, ממלחים ומפסולת כדי לקרר את הגוף ולשמור על טמפרטורה של 37 מעלות צלסיוס. הזעת יתר אינה קשורה לפעילות גופנית או לטמפרטורה החיצונית והיא נחלקת לשני סוגים: הזעת יתר כללית והזעת יתר ממוקדת:

הזעת יתר כללית

הזעת היתר הכללית מורגשת בכל הגוף ומקורה במחלות עור, במחלות עצביות, בבעיות הורמונליות, בעודפי משקל ועוד. הטיפול בהזעת יתר כללית הוא באמצעות טיפול במקור הבעיה.

הזעת יתר ממוקדת

הזעת היתר הממוקדת מופיעה בעיקר באזורי בית השחי, בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובמצח. הבעיה קשורה בהפעלת יתר של בלוטות הזיעה בגוף ובמערכת העצבים הסימפתטית שאחראית להפעלת בלוטות הזיעה ולשליטה בכמות ובעיתוי ההזעה. על פי ההערכות בין חמישה לעשרה אחוזים מהאוכלוסייה בארץ סובלים מבעיית הזעת יתר וככל הנראה ברוב המקרים הסיבה תורשתית.
לרוב הזעת היתר בכפות הידיים והרגליים מתחילה כבר בשנות העשרה לחיינו, ואילו הזעת היתר בבית השחי מתחילה לקראת סיום גיל העשרה. באזור הפנים מתחילה הזעת היתר בערך בשנות הארבעים לחיינו.

הזעת יתר - פגיעה באיכות החיים

בעית הזעת היתר גורמת לסבל רב לאנשים הסובלים ממנה ופוגעת באיכות חייהם. הפגיעה באיכות החיים של הסובלים מהזעת יתר מתבטאת בבעיות חברתיות, בהימנעות מפעילויות מסוימות, כמו ספורט, בעבודות המצריכות מאמץ פיזי, מהופעה בפומבי, מיחסים אינטימיים עם בן הזוג, בקושי להחזיק חפצים ובתופעה שבה כפות הרגלים מחליקות בתוך הנעליים והבגדים רטובים בשל הזיעה שמשפיעה לא רק ברמה הפיזית אלא גם ברמה הנפשית. הזעת יתר פוגעת גם בביטחונם העצמי של הסובלים ממנה שחשים תסכול ותחושת חוסר אונים. אמנם יש דאודורנטים ומשחות שונות הנמכרים בבתי המרקחת, אך לרוב יעילותם נמוכה.

כיום יש שתי שיטות עיקריות לטיפול בבעיית הזעת יתר מקומית והן טיפול באמצעותניתוח להזעת יתר או באמצעות טיפול בוטוקס להזעת יתר. על שיטות אלה ארחיב במאמרים הבאים.



לעיון נוסף בנושא הזעת יתר

למאמרים נוספים בנושא הזעת יתר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il