כל השיטות להלבנת שיניים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הלבנת שיניים ביתית או אצל רופא השיניים - מה עדיף?

הלבנת שיניים היא דרך להשגת שיניים לבנות ונקיות, למראה אסתטי של הפה ולחיוך יפה ומושך ומיועדת לאלה הסובלות משיניים כהות ומוכתמות. הסיבות לכהות השיניים נובעת לרוב מחוסר הקפדה על צחצוח שיניים, עישון, שתייה מרובה של קפה, תה, אלכוהול ומיצים ממותקים, ריבוי באכילת מאכלים המכילים צבעי מאכל ואפילו נטילת אנטיביוטיקה ותרופות אחרות הפוגעות בציפוי השן.

הלבנת שיניים נעשית באמצעות שימוש בחומרי חמצון. נוסף על כך, ניתן להיעזר במכשירי לייזר המשמשים קטליזטורים המאיצים את תהליך הלבנת השיניים ומקצרים את משך הטיפול באופן ניכר. יש מספר דרכים להלבנת שיניים חלקן יעילות יותר וחלקן פחות, חלקן לוקחות פרק זמן ארוך יותר וחלקן קצרות. במאמר זה אסקור את השיטות הנפוצות ביותר להלבנת שיניים.

הלבנת שיניים ביתית

הלבנת שיניים ביתית והלבנת שיניים בלייזר

ערכת הלבנת שיניים ביתית ניתן למצוא כיום כמעט בכל בית מרקחת. היתרון הבולט של שיטה זו הוא שהערכהזולה ואינה מצריכה ביקור אצל רופא השיניים. הערכה מגיעה עם סד/ תבנית וג’ל שהוא החומר המלבין. את הג’ל יש לשפוך לתוך הסד, להכניסו לתוך הפה ולהלבישו על השיניים (לשים לב שהג’ל אינו גולש לאזור החניכיים כדי למנוע רגישות ונזק לחניכיים) ולהמתין כשעה. יש לחזור על הפעולה כל יום למשך שבוע עד שבועיים בהתאם לצבע השיניים ולחומרת המצב.

חיסרון השיטה הוא שהג’ל הנמכר לצרכן הפרטי בעל אחוזי חמצון נמוכים, כשישה אחוזים (יש גם חומרים עם אחוזים גבוהים יותר הנעים בין עשרה לעשרים אחוזים) ומכאן שעוצמת פעילותו נמוכה ביחס לחומר להלבנת שיניים שבו משתמש רופא השיניים במרפאתו. חסרון נוסף הוא בפרק זמן התהליך שהוא ארוך ומייגע. במהלך הטיפול וגם לאחריו חשוב להימנע מאכילה ומשתייה של חומרים שמכילים צבעי מאכל ושעלולים להכתים את השיניים, וכן להימנע ככל הניתן מעישון, שכן הניקוטין גורם אף הוא להכתמת השיניים.

הלבנת שיניים אצל רופא השיניים

הלבנת שינים הנעשית על ידי רופא שיניים במרפאת השיניים מבוצעת באמצעות חומר מלבין בריכוז גבוה של כשלושים וחמישה אחוזים (ריכוז זה אסור למכירה בחנויות לצרכן הפרטי ונועד לשימוש רופא שיניים בלבד). הרופא מניח את החומר המלבין על שיני המטופל ומאיר עליהן באמצעות אור פלזמה, הלוגן או לייזר.הקרנת האור על השיניים המרוחות בחומר המלבין מביאה לידי האצת תהליך הלבנת השיניים. מאחר שהחומר שבו משתמש רופא השיניים לצורך הלבנת השיניים הוא חומר בריכוז גבוה, עליו להגן על החניכיים והשפתיים של המטופל שלא יפגעו. לשם כך משתמש הרופא במגן גומי או בחומר ג’ל שאותו הוא מורח על החניכיים והשפתיים ובכך מונע מגע עם החומר המלבין.

תהליך הלבנת שינים מבוצע מבפנים כלפי חוץ. תחילה מלבין הרופא את השיניים מבפנים על ידי החדרת החומר המלבין לתוך השכבות הפנימיות של השן, ובשלב השני מלבין הרופא את השיניים בחלקן החיצני. היתרון העיקרי בטיפול הלבנת שיניים במרפאה על ידי רופא שיניים הוא התוצאה המהירה המושגת בתוך שעה. הטיפול עצמו אינו כואב ואינו מצריך הרדמה. גם כאן יש להימנע לאחר ההלבנה מאכילה ומשתייה של חומרים שמכילים צבעי מאכל ושעלולים להכתים את השיניים, וכן להימנע ככל הניתן מעישון, שכן הניקוטין צובע ומכתים את השיניים.

הלבנת שיניים בלייזר

גולת הכותרת בטיפולי הלבנת שיניים היא השיטה החדשה של הלבנת שיניים בלייזר. בשיטה זו המבוצעת במרפאת שיניים על ידי רופא שיניים נעשה שימוש במכשירי לייזר המזרזים ומגבירים את תהליך ההלבנה. גם בשיטה זו מורח הרופא את שיני המטופל בחומר מחמצן בריכוז גבוהה, אולם כאן לאחר מריחת השיניים מאיר הרופא את השיניים בקרן לייזר שגורמת לחימום ולפירוק החומר החודר אל השכבות העמוקות יותר בשיניים. היתרון הבולט בטיפול הלבנת שיניים בלייזר הוא טיפול קצר שאורך כשעה ולרוב מסתיים במפגש אחד ללא צורך בחזרה נוספת של התהליך. היתרון השני הוא שהתוצאה המתקבלת טובה יותר מאשר התוצאה של הלבנת שיניים באמצעות ערכה ביתית משום שהטיפול אגרסיבי יותר והחומר המלבין חודר עמוק יותר לתוך השן. עם זאת יש לזכור שטיפול הלבנת שיניים בלייזר הוא טיפול חדש יחסית, ומכאן שהשפעותיו לטווח הארוך עדיין אינן ידועות.



לעיון נוסף בנושא הלבנת שיניים

למאמרים נוספים בנושא הלבנת שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il