שיטות שונות להסרת משקפיים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת משקפיים בלייזר

מיליוני אנשים סובלים מבעיות ראייה שונות ונאלצים להשתמש בעזרי ראייה, כגון משקפיים ועדשות מגע כדי לשפר את ראייתם. השימוש בעזרים אלה הוא מטרד הן ברמה הכלכלית והן ברמת העיסוק היום-יומי בעזרים אלה, ואפילו ברמה הפיזית שעלולה להיות לעתים לא נוחה ומסורבלת. לשמחת רבים יש מספר שיטות חדשות להסרת משקפיים ולשיפור מיידי של הראייה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ומכשירי לייזר מדויקים. במאמר זה אסקור בקצרה חלק משיטות אלה.

ניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר 

הסרת משקפיים בלייזרניתוח לאסיק Lasik להסרת משקפיים הוא קצר ואורך כעשרים עד שלושים דקות. בניתוח הנעשה בהרדמה מקומית של העיניים (על ידי טיפות עיניים מאלחשות) מבצע המנתח, באמצעות סכין כירורגית עדינה או באמצעות מכשיר לייזר, חתך בקרנית העין ויוצר מאין "כיס" שדרכו הוא משייף את קרנית העין הפנימית בעזרת מכשיר לייזר נוסף. לאחר השיוף מחזיר המנתח את הקרנית שחתך למקומה וסוגר את ה"כיס" שיצר. הפצע מתאחה בעצמו ואין צורך בתפרים. שיוף הקרנית ועיצוב קימורה מחדש הם שמביאים לידי שיפור הראייה.

ניתוח לאסיק להסרת משקפיים אינו מלווה בכאבים וההחלמה ממנו מהירה. תוצאת הניתוח מיידית ובתום הניתוח יש שיפור ניכר בראייה שהולכת ונעשית חדה וממוקדת יותר ככל שחולפים הימים שלאחר הניתוח. ניתוח לאסיק נחשב לבטוח ומתאים לאנשים בעלי קרנית עבה, הסובלים מקוצר ראייה, מרוחק ראייה ומצילינדר.

ניתוח אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר

ניתוח אינטראלאסיק Intralasik להסרת משקפיים בלייזר הוא המילה האחרונה בתחום הניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. יתרון השיטה על פני שיטות אחרות הוא שאין צורך במגע ידי אדם ובשימוש בסכין כירורגית. את החתך בקרנית העין מבצעים באמצעות מכשיר לייזר מתקדם ומדויק המחליף את ידי המנתח, ובכך מעלה בעשרות מונים את אחוזי הצלחת הניתוח ואת רמת בטיחותו. הדיוק המרבי בניתוח אינטראלאסיק מאפשר גם לאנשים שלא יכלו בעבר לעבור ניתוח בשיטת לאסק בשל קוצר ראייה גבוהה, מפתח עין קטן, עיניים שקועות או קרנית עין דקה, לעבור את הניתוח וליהנות מתוצאותיו המהירות.

ניתוח אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר אינו מלווה בכאבים וההחלמה ממנו מהירה. תוצאת הניתוח מיידית ובתום הניתוח יש שיפור ניכר בראייה שהולכת ונעשית חדה וממוקדת יותר ככל שחולפים הימים שלאחר הניתוח.

ניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר

ניתוח לאסק Lasek להסרת משקפיים בלייזר דומה לניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר, אולם הוא מבוצע בחלק החיצוני יותר של קרנית העין, כלומר בשכבת האפיתל. בשלב הראשון של הניתוח מחליש המנתח את החיבור בין שכבת האפיתל (השכבה החיצונית של קרנית העין) לשכבת הבאומן (שמתחת לאפיתל) באמצעות אלכוהול.

לאחר החלשות החיבור יוצר המנתח מתלה (flap) בתאי האפיתל ודרכו הוא מתחיל ללטש את קרנית העין באמצעות מכשיר הלייזר המדויק. הליטוש מעצב מחדש את קמירות הקרנית ובתום התהליך מחזיר המנתח את המתלה למקומו. היתרון הבולט בשיטת לאסק להסרת משקפיים בלייזר הוא שאין חדירה לשכבה העמוקה של קרנית העין, ומכאן שהשיטה מתאימה גם לאנשים בעלי קרנית עין דקה שאינם מתאימים לניתוח בשיטת לאסיק. חסרון השיטה הוא זמן החלמה ממושך יותר. כמו כן צפויים לחלוף מספר שבועות עד חודשים עד שהמספר מתייצב.

ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר

ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר נחשב כיום לשיטה הבטוחה והמועדפת על מנתחים רבים משום שבניתוח זה רמת הסיכון יורדת, לעומת ניתוחים בשיטות אחרות להסרת משקפיים בלייזר. נוסף על כך, הניתוח מתאים למגוון גדול של אנשים שלרוב אינם מתאימים לניתוח בשיטות אחרות, זאת בשל הסיבה שבניתוח זה מוסרת שכבת אפיתל דקה מאוד לרוב על ידי מכשיר לייזר מדויק, ולכן גם בעלי קרנית דקה מתאימים לניתוח PRK.

לאחר הסרת שכבת האפיתל נעשה שיוף של שכבת קרנית העין שתחת האפיתל באמצעות מכשיר לייזר שני. שיוף הקרנית מעצב מחדש את קמירות הקרנית. בתום התהליך שכבת האפיתל אינה מוחזרת למקומה אלא צומחת בחזרה בעצמה. כדי לאפשר לשכבת האפיתל לצמוח מחדש ללא הפרעה מכסה המנתח בתום הניתוח את הקרנית בעדשה רפואית למספר ימים כדי למנוע את שפשוף העין בעפעף. החיסרון בניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר הוא זמן החלמה מעט ארוך יותר מאשר בשיטות אחרות, אך יתרון הדיוק של הניתוח בשיטה זו ורמת הסיכון הנמוכה יחסית מצדיקים את הבחירה.

ניתוח ASA להסרת משקפיים בלייזר

בניתוח ASA להסרת משקפיים בלייזר אין מגע אדם ואין כל שימוש במכשיר כירורגי. שכבת האפיתל מוסרת באמצעות קרן הלייזר באופן מדויק ביותר ללא כל סיכון או גירוי הקרנית. לאחר הניתוח שכבת האפיתל צומחת מחדש בעצמה. לצורך ההחלמה מונחות עדשות מגע טיפוליות על העיניים המגנות עליהן והמאפשרות את תהליך ההחלמה למשך מספר ימים.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il