הסרת קעקועים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת קעקועים בלייזר ללא צלקות

הסרת קעקועים בלייזר
הפכה בשנים האחרונות לאחד הטיפולים הנפוצים בארץ הן בקרב החוזרים בתשובה, הן בקרב העולים מאתיופיה והן בקרב צעירים רבים שהתחרטו על עשיית הקעקוע מסיבה זו או אחרת. העלייה בביקוש לטיפול של הסרת קעקועים הובילה להתפתחות רבה בתחום, ומכשירי לייזר שונים פותחו כדי לתת לכך מענה.

הסרת קעקועים בלייזרמאז ומעולם היו הקעקועים נפוצים מאוד בקרב עמים ותרבויות שונות בכל רחבי העולם. המשמעות של כתובת הקעקוע המכונה באנגלית Tattoo היא "לסמן" ומקורה בטהיטי שבפולינזיה. מומיות מקועקעות בנות 7,000 שנה שנמצאו בערבות רוסיה הן עדות לקעקועים שבוצעו בתרבויות קדומות ביבשת אירופה.

ביפן הייתה מסורת עתיקת יומין של קעקועים המתוארת ברישומים מוקדמים שנתגלו. מנהג דומה של עשיית כתובות קעקוע היה נפוץ גם בקרב שבטים אינדיאנים שונים. אולם בניגוד לתרבויות מסוימות שבהן קעקוע היה סמל למעמד, אמצעי זיהוי, הצהרת ייחודיות, קישוט או  בעל ממד דתי, יש תרבויות שראו בקעקוע סמל לברבריות ולהשחתת הגוף, ולפיכך התנגדו ואף אסרו על עשיית כתובות קעקוע. דוגמה לכך ניתן לראות בספר התנ"ך שבו מופיעה המילה קעקע באיסור ההלכתי על עשית כתובת קעקע בספר ויקרא יט,כח: "וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם".

בעבר נאלצו אנשים בעלי קעקועים, שמסיבה דתית או כל סיבה אחרת חפצו בהסרת הקעקועים שעל גופם, לכרות ולהסיר לחלוטין את פיסת העור המקועקעת, ובכך גרמו להופעת צלקת מכוערת במקום פיסת העור שהוסרה ושהעידה על כיום הקעקוע בעבר.
כיום למזלם הטוב של מקועקעים רבים ניתן למצוא בשוק מכשירי לייזר רבים שבעזרתם ניתן לבצע טיפולי הסרת קעקועים ללא צלקות , וללא הסרה של פיסת העור המקועקעת.

טיפול הסרת קעקועים בלייזר

התהליך של הסרת קעקועים בלייזר מתפרס על פני מספר טיפולים, בדרך כלל בין שישה לעשרה טיפולים ולעתים יותר. כמות הטיפולים בסדרה משתנה בין קעקוע לקעקוע ובין סוגי מכשירי הלייזר. לפני תחילת הטיפול יש למרוח את האזור המקועקע במשחת אלחוש, כגון "אמלה" כדי להקל על הכאב, שכן הטיפול עצמו, למרות שהוא קצר ואורך בין מספר דקות בודדות לחצי שעה, יכול להיות מלווה בלא מעט כאב. 

במהלך הטיפול מקרין המטפל (שנכון לכתיבת שורות אלה אינו מחויב על פי חוק להיות רופא) את קרן הלייזר על פיסת העור המקועקעת. קרן הלייזר חודרת מתחת לפני העור, פוגעת בפיגמנט הקעקוע/ חומר הצבע שממנו עשוי הקעקוע, מחממת אותו ומפרקת אותו. לאחר שחומר הצבע מתפרק, מופרש ומורחק מהגוף באמצעות תאי הגוף. כך נעלם הקעקוע. בין כל טיפול וטיפול להסרת קעקועים בלייזר יש להמתין כשישה שבועות עד להגלדתו הסופית של הפצע שנגרם בעת טיפול הלייזר, ואין לבצע טיפול על פצע שלא הגליד לחלוטין.

יעילות הטיפול של הסרת קעקועים בלייזר גבוהה מאוד ויכולה להגיע לתשעים וחמישה אחוזים. קעקועים כהים, שחורים וכחולים הם הקלים ביותר להסרה. קעקועים צבעוניים, לעומת זאת, המכילים את הצבע האדום, הצהוב, הכחול, הכתום והירוק יהיו קשים יותר להסרה וייתכן שבאזורים בעלי צבעים אלה יהיה צורך בטיפולים רבים יותר. אך לא בכל המקרים תיתכן הסרה מלאה של הצבעים האלה. כמו כן בקעקועים כהים עמוקים קל יותר להסיר את הקונטור/ מסגרת הקעקוע מאשר את מרכז הקעקוע.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת קעקועים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת קעקועים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il