שלוש שיטות נפוצות להסרת קעקועים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת קעקועים ללא צלקות

בעבר הסרת קעקועים נחשב לדבר כמעט בלתי אפשרית, ולאנשים שבחרו לקעקע את גופם בקעקועים שונים, קטנים, גדולים, כהים או צבעוניים, היה כדאי שלא להתחרט משום שלא ניתן היה לבצע הסרת קעקועים בלי להשאיר סימנים אלא רק באמצעות הסרה כירורגית, שהשאירה צלקות בולטות לא פחות מהקעקועים עצמם. אולם בימינו פותחו שיטות ומכשירים שונים להסרת קעקועים המאפשרים לטשטש ואף להעלים לחלוטין את הקעקועים בלי להשאיר צלקות. את השיטה להסרת קעקועים יש לבחור בהתאם למספר פרמטרים, כגון גיל הקעקוע, אזור הקעקוע בגוף, צבע הקעקוע, עומק הקעקוע וסוג צבעי הקעקוע.

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים ללא צלקות - הסרת קעקועים בלייזרבמהלך טיפול הסרת קעקועים בלייזר, חודרת קרן הלייזר המוקרנת מעל הקעקוע אל מתחת לפני העור. אנרגיית החום של הלייזר מחממת ומפרקת את הפגמנט/ חומר הצבע שממנו עשוי הקעקוע, כשבהתפוררותו של החומר הוא מופרש החוצה על ידי תאי הגוף.

הסרת הקעקוע נעשית בסדרה של מספר טיפולים. כמות הטיפולים משתנה בין קעקוע לקעקוע ובין מכשיר לייזר אחד לאחר והיא נעה בין שלושה לעשרים טיפולים. הממוצע  הוא לרוב שישה עד עשרה טיפולים, אך בכל מקרה אין מדובר על טיפול קסם חד-פעמי. בין כל טיפול וטיפול יש להמתין מספר שבועות עד להגלדתו ולהחלמתו של האזור שטופל.

את הטיפול יכול לבצע כל אחד, ואין חוק המאפשר רק לרופאים לבצע את הטיפול להסרת קעקועים בלייזר. לכן חשוב מאוד לוודא שאת הטיפול מבצע אדם שמיומן בשימוש במכשירי לייזר להסרת קעקועים. היתרון הגדול של הסרת קעקוקעים בלייזר היא שבשיטה זו לא נשארות צלקות (אם מבצעים את הטיפול נכון כמובן), החסרון של השיטה שהיא מצריכה סדרת טיפולים ההולכת וגדלה ככל שהקעקוע גדול יותר, ישן יותר ובעל צבעים רבים יותר. חשוב לזכור, כי לא כל מי שיודע לצייר קעקועים, יודע בהכרח להשתמש במכשירי לייזר ולהסיר את הקעקועים כמו כן לא כל מכשיר להסרת קעקועים יכול להסיר את כל הצבעים הצבעוניים.

הסרת קעקועים כירורגית

בשיטה זו, המתאימה רק להורדת קעקועים קטנים עד בינוניים, כורת הרופא ומסיר את פיסת העור המקועקעת באמצעות סכין כירורגית ואחר כך תופר את קצות העור שמסביב לפיסה שהוסרה. במקרים של קעקועים גדולים יותר ניתן לקחת פיסת עור מאזור נסתר אחר בגוף ולהשתילו במקום חתיכת העור שהוסרה. בשיטה זו נשארת צלקת, ולכן היא מתאימה רק למי שאינו מעוניין בכל זכר מהקעקוע. היתרון בשיטה זו הוא שהטיפול חד-פעמי ואינו מצריך סדרת טיפולים כמו במקרה של הלייזר. הטיפול עצמו קצר והתוצאה מתקבלת מיד. חסרונות השיטה הם הישארות הצלקת, טיפול הכרוך במעט כאב וכן זמן החלמה של מספר שבועות.

הסרת קעקועים באמצעות שיוף

בשיטה זו מגרדים את שכבת העור המקועקעת באמצעות ליטוש העור על ידי חומרים קשים, נייר לטש וראשי יהלום, עד לחשיפת שכבת העור הנקייה שמתחת. השיטה מתאימה לקעקועים שבהם הוחדר חומר הצבע לשכבת העור העליונה (ולא לשכבה עמוקה), כמו במקרה של קעקוע צבעוני שצויר ללא קווי מתאר שחורים. גם בשיטה זו יש צורך במספר טיפולים בהפרש של מספר שבועות בין טיפול לטיפול, ואין אפשרות לבצע טיפול קסם יחיד. היתרון הברור בשיטה הוא שאין צורך לכרות את פיסת העור המקועקעת, ואילו חסרונות השיטה הם הצורך בסדרת טיפולים, טיפול הכרוך במעט כאב שאותו ניתן להקל על ידי משחת אלחוש או משככי כאב קלים וטיפול שעלול להביא לידי חוסר אחידות בגווני העור ובהופעת כתם לבן באזור המשויף.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת קעקועים ללא צלקות

למאמרים נוספים בנושא הסרת קעקועים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il