הסרת שיער בליזר - סוף עידן הגילוח | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת שיער בליזר

ניתן לומר כי טכנולוגיית הסרת שיער בלייזר היא אחת ההמצאות החשובות ביותר שפותחו בעשור האחרון בתחום הרפואה האסתטית. השיטה אומצה בארצות רבות בעולם על ידי נשים וגברים החושקים במראה עור חלק ונטול שיער. מדי שנה בשנה צצות ונפתחות עשרות מרפאות חדשות המציאות טיפולי הסרת שיער בליזר והמאובזרות במגוון מכשירי לייזר להסרת שיער שנבדלים ביניהם בעיקר באורכי הגל השונים של קרן אור הנפלטת מהם ושמותאמים לאנשים בעלי גווני עור וסוגי שיער שונים.

הסרת שיער בליזרמכשירי הסרת שיער בלייזר (LASER =  LIGHT AMPLIFICATION STIMULATED EMISION RADIATION) נחלקים בין מכשירים הפולטים אורכי גל קצרים המתאימים לבעלי עור בהיר, משום שהם נקלטים היטב בפיגמנט המלנין (הצבע) שבזקיק השערה, ובין מכשירים הפולטים קרן אור בעלת אורך גל ארוך המתאימים לבעלי עור כהה, משום שהם נספגים בפגמנט המלנין שבזקיק השערה שנמצאת בתוך העור ואינם נספגים בפיגמנט הכהה שבעור ובכך מפחיתים את הסכנה לכוויות.

הסרת שיער בלייזר ניתן לבצע כמעט בכל חלקי הגוף: רגליים, ידיים, שחי, מפשעות, גב, עורף, חזה, בטן, ישבן, אך לא באזורים הורמונליים, כגון פנים, סנטר וכתפיים (נשים) שבהם יש זקיקים רדומים העלולים להתעורר בעקבות הגירוי שיוצר הלייזר באזור, והתוצאה תהיה צמיחת שיער מרובה.

סדרת הטיפולים להסרת שיער בליזר

טיפול הסרת שיער בליזר מבוצע בסדרת טיפולים של חמישה עד עשרה בבית השחי ובמפשעות ובין שישה לשניים-עשר ברגליים, בידיים, בחזה, בגב ובבטן. את הטיפולים יש לבצע פעם בחודשיים לאחר שהשערה סיימה את מחזור חייה. בעבר נהגו המרפאות שעסקו בטיפולי הסרת שיער לצמיתות למכור חבילות טיפול ללא הגבלה בכמות הטיפולים והבטיחו הסרת שיער מלאה לצמיתות באזור שטופל, אולם הבטחה זו לא תמיד קויימה.

כיום על רקע הניסיון שהלך ונצבר בתחום ועל רקע תלונות של לקוחות שלא היו שבעי רצון הן מקצב הטיפול שערך לעתים מספר שנים והן מתוצאות הטיפולים, הבינו המטופלים כי יש קושי להסיר שיער פלומתי ודק, ולכן רוב המרפאות העוסקות בטיפולי הסרת שיער בליזר אינן מבטיחות עוד הסרת שיער מלאה לצמיתות אלא לדלל עד 90%-85% מהשיער. נוסף על כך, רוב המרפאות מגבילות את סדרת טיפולי הסרת השיער לעשרה טיפולים ומציינות בהסכם ההתקשרות בינן ובין הלקוחות כי הטיפול לא יעשה על שיער עדין ופלומתי חסר פיגמנט.

הכנה לטיפול הסרת שיער בליזר

הסרת שיער בליזר יש להתחיל רק לאחר גילוח השיער באזור המיועד לטיפול משתי סיבות: האחת, כדי למנוע מהשיער החם (שספג את אנרגיית החום בעת פעולת מכשיר הלייזר) ליפול על פני העור, עניין שיגרום לצריבת העור ולכוויות. השנייה היא בכדי למנוע בזבוז של אנרגיית חום שהרי המטרה בטיפול היא לפגוע ולהרוס את זקיק השערה האחראי לצמיחת השערות. קרן האור פוגעת בשערה, אשר מוליכה את אנרגיית האור אל זקיק השערה, שם היא נספגת בפיגמנט ונוצרת אנרגיה תרמית המחממת את הזקיק עד להריסתו. המטרה היא שרוב אנרגיית האור תגיע אל הזקיק, ולא תאבד בדרך על ידי חימום השיער שמעל פני העור.

במהלך הטיפול להסרת שיער ניתן להשתמש במכשיר קירור הפועל במקביל לקרן הלייזר היוצרת חימום של האזור כדי לקרר את האזור ולמנוע כוויות. חלק מהמכשירים בשוק מגיעים עם מכשיר קירור מובנה, אך ניתן לעבוד גם עם מכשיר קירור נפרד, כך שביד אחת תהיה ידית הלייזר ובשנייה ידית מכשיר הקירור. הקירור עוזר מאוד להקלה על הכאב במהלך הטיפול, מפחית את הרגשת העקצוץ והצריבה והופך את הטיפול להסרת שיער בליזר, שהיה בעבר ארוך וכואב, לנסבל ולמהיר יותר.

המרווחים בין הטיפולים להסרת שיער בליזר

טיפול הסרת שיער בליזר רצוי לבצע פעם בחודשיים באזורי הגוף השונים ופעם בחודש באזור הפנים. במהלך השבועיים הראשונים שלאחר הטיפול ינשרו השערות ויחל מחזור שבו יצמח השיער מחדש. בתום המחזור החדש ניתן לבצע טיפול נוסף להסרת שיער ולחזור על התהליך מספר פעמים עד לקבלת התוצאה הרצויה. יש להביא בחשבון ששיער דק וחסר פיגמנט לא יקלוט את קרן האור, ולכן לא יהיה ניתן להסירו. מכאן שהטיפול להסרת שיער בליזר מתאים לאנשים בעלי שיער חום עד כהה ואינו מתאים לאנשים בעלי שיער בלונדיני, שטני או לבן וחסר פיגמנט.



לעיון נוסף בנושא הסרת שיער בליזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב IPL
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il