הסרת שיער לגברים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת שיער לגברים - hair removal for men 

אם בעבר הסרת שיער בלייזר הייתה מקובלת בקרב נשים בלבד וגברים שביקשו להסיר שיער מגופם נחשבו ל”נשיים” ועשו זאת לרוב בסתר, הרי שכיום כבר ברור - הסרת שיער לגברים היא חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח של הגברים, בדיוק כמו: בניית הגוף במכון כושר, טיפוח השיער במספרה, טיפוח הידיים אצל המניקוריסטית, מילוי קמטים והזרקת בוטוקס לפנים ועוד. כיום גברים מטופחים, הקרויים גם “מטרוסקסואליים”, לא רק שגאים בכך שהם מטופחים, אלא שהם הפכו מושא הערצתן של נשים רבות, ולא בכדי נבחר בשנת 2003 בארה”ב המונח “מטרוסקסואל” למונח השנה!     
הסרת שיער לגברים
הסרת שיער לגברים - שיטות נפוצות

רוב הגברים המעוניינים להיות חלקים מסירים שיער בד”כ מאזורי הפנים/ אוזניים/ חזה/ בטן/ גב/ כתפיים/ ישבן, אך יש לא מעט גברים המסירים שיער גם מאזורי הידיים והרגליים. ניתן לומר שגברים מסירים כיום שיער כמעט מכל חלקי הגוף, בדיוק כמו הנשים! קיימות מספר שיטות להסרת שיער לגברים - חלקן כואבות יותר וחלקן פחות, חלקן מתאימות לאזורים קטנים בגוף וחלקן לאזורים גדולים יותר, חלקן יעילות יותר וחלקן פחות. אז באיזו שיטה להסרת שיער לגברים כדאי לבחור?

>> גילוח
כידוע, ניתן לגלח כל אזור בגוף והעור יישאר חלק למשך מספר שעות, עד ימים. גילוח הוא פתרון טוב למי שאינו רוצה להסיר את השיער לצמיתות, אולם החיסרון הוא בצורך בחזרה יומיומית של הפעולה, עלות גבוהה של סכיני הגילוח והמוצרים הנלווים ובגירוי העור, ממנו סובלים גברים רבים.

>> שעווה
ניתן להסיר שיער באמצעות שעווה חמה או קרה מכל אזור בגוף כמעט, קטן או גדול. הטיפול מתבצע על ידי מריחת השעווה, פסים, פסים ומשיכתם במהירות, נגד כיוון צמיחת השיער. פעולת המריטה מוציאה את השערה משורש השערה ובכך משאירה את האזור חלק ונקי משיער, לתקופה ארוכה של מספר שבועות, עד לצמיחת מחזור חדש של השערות. פעולת המריטה היא פעולה כואבת, כיוון שמורטים מספר רב של שערות בבת אחת. אולם, בין מריטה למריטה ישנה הפוגה וניתן להניח כריות קרח על האזור המגורה, בכדי להרגיע את העור ולהקל על הכאב. בתום הטיפול, העור נשאר אדמומי ומגורה למשך מספר דקות עד שעות וניתן למרוח על העור משחת הרגעה, כגון אלוורה. הסרת שיער בשעווה מתאימה למי שמעוניין להיות חלק לתקופה ארוכה, מבלי להתחייב להסרת השיער לצמיתות, למקרה שבעתיד יתחרט או שה”אופנה” שתשנה.

>> אפילציה
בטיפול אפילציה, מחדירה האפילטורית מחט חשמלית דקה, דרך העור, אל תוך זקיק השערה, היושב בשכבה האמצעית של העור - הדרמיס, במטרה לחמם את הזקיק עד להריסתו המוחלטת, כך שלא יוכל לייצר עוד שיערות. הטיפול כואב אומנם, אך הוא ממוקד מאוד ביחס לשעווה ונותן תוצאות טובות. הסרת שיער באמצעות מחט חשמלית, מתאימה בעיקר לאזורים קטנים בגוף, כגון: פנים, בית שחי וקו בקיני ואינה מומלצת לטיפול באזורים גדולים, כגון: גב, חזה, בטן או רגליים, גם בשל הכאב וגם בשל המחיר, המחושב בדרך לפי דקות טיפול ולא לפי אזורי הטיפול, כפי שנהוג לתמחר את שאר השיטות של הסרת שיער לגברים.

>> הסרת שיער IPL = אינפרא אדום 
הסרת שיער Intense Pulse Ligh = IPL או הסרת שיער באינפרא אדום היא טיפול המתאים לגברים המעוניינים להסיר שיער לצמיתות מאזורים קטנים וגדולים כאחד. השיטה פועלת באמצעות מכשיר הפולט הבזקים של קרן אור, הנקלטת בפיגמנט השערה = צבע השערה, הקרוי “מלנין”. אנרגיית האור הופכת לאנרגיית חום, המחממת ושורפת את זקיק השערה = שורש השערה, עד להריסתו המלאה. הטיפול כולל סדרה של בין 10-20 טיפולים, המבוצעים אחת לחודשיים, בהתאם לכמות ואופי השערות באזור המטופל. הטיפול כואב במקצת, אך ניתן להשתמש במכשירי קירור להפגת הכאב או להימרח במשחות אלחוש, דוגמת אמלה או עזרקאין, כשעה טרם הטיפול, על מנת ל”הרדים” את האזור ולהמנע מהכאב.

>> הסרת שיער לגברים בלייזר = LASER
בדומה לטיפול הסרת שיער באינפרא אדום, טיפול הסרת שיער בלייזר לגברים מתאים לאזורים קטנים וגדולים כאחד ומתבצע בסדרה של בין 10-20 טיפולים, המתבצעים אחת לחודשיים. קרן הלייזר הנקלטת בפיגמנט השערה, הופכת לאנרגיית חום, המחממת והורסת את שורש השערה עד להשמדה מלאה, כך שלא יוכל להצמיח עוד שערות. רמת הכאב משתנה בין אדם לאדם ובין סוגי המכשירים. כיום ישנם מכשירי לייזר מהדור החדש, כגון הסופרנו, הפועלים בטכנולוגיית תנועה (להבדיל מטכנולוגיית הבזקי האור, שהייתה נהוגה במכשירי הלייזר מהדור הישן), המפחיתים את רמת הכאב כמעט לאפס ומתאימים גם לגברים הרגישים ביותר לכאב. 

ההבדל העיקרי בין טיפולי הסרת שיער לגברים באינפרא אדום, לטיפולי הסרת שיער לגברים בלייזר, הוא שמכשירי האינפרא אדום פולטים קרן אור בעלת מספר אורכי גל שונים וביניהם גם אורך גל המייצר קרן אינפרא אדום. קרן האור אינה ממוקדת, אלא מתפזרת על פני שטח פנים גדול, מה שהופך את הטיפול לפחות ממוקד ופחות יעיל. לעומת זאת, בטיפול הסרת שיער בלייזר, קרן האור הנפלטת ממכשיר הלייזר היא בעלת אורך גל אחד, ממוקד. הקרן מזהה את מלנין השערה ופוגעת בו ישירות, מבלי שתתבזבז אנרגיה בשטח שמסביב לשערה.

דילול השיער או הסרה מלאה - מה עדיף?

הדילמה של הרבה גברים המחליטים להתחיל בטיפולי הסרת שיער, היא האם רק לדלל את השיער, כלומר להפחית את כמות השיער באזור, אך לא להיות חלקים לגמרי, או שמא להסיר את כל השיער באזור לצמיתות ולהשאיר את העור חלק ונקי משיער. בדרך כלל באזורים כגון: גב/ כתפיים/ ישבן/ אוזניים ופנים גברים רבים בוחרים בהסרת שיער מלאה ובאזורים כגון: חזה/ בטן/ ידיים ורגליים ההחלטה היא אישית ותלויה בכמות השיער ההתחלתי ובטעם האישי של כל אחד ואחד.

דילול השיער אינו מדע מדויק ולכן, על מנת לדלל את כמות השיער יש לבצע מספר טיפולים מועט, שנע בד”כ בין 3-6 טיפולים, כאשר ההחלטה מתי לעצור את הטיפולים הנה אישית ומשתנה בין אדם לאדם ובין אזור טיפול אחד לשני. חשוב לציין, שישנה סכנה של הסרת שיער לא אחידה והיוצרות “קרחות”, שכן ישנם זקיקים שיהרסו לאחר מעט טיפולים, בעוד זקיקים אחרים, “עקשניים” יותר, ימשיכו לייצר שיערות גם לאחר מספר טיפולים ולא ניתן לנבא מראש את כמות הטיפולים הדרושה עד לקבלת תוצאה מספקת.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת שיער לגברים

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב- IPL
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il