הסרת שיער לצמיתות | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת שיער לצמיתות

בארצות רבות בעולם ובעיקר בארצות חמות שבהן הלבוש הקצר חושף חלקי גוף רבים, כגון רגליים, ידיים, בתי שחי ומפשעות, נהוג שנשים (אך גם גברים) מסירות את השיער מאזורים אלה וחושפות עור חלק ונקי משיער. שנים רבות השתמשו הנשים בשיטות שונות ומגוונות להסרת שיער חלקן הסירו את השערה בחלקה החיצוני שבלט מעל פני העור באמצעות סכין, שיוף עדין בנייר ושימוש במשחות מיוחדות להמסת השערה. חלק מהשיטות הביאו לידי הוצאת השערה מהשורש שנמצא בתוך העור; באמצעות שעווה, חוט או מכונה חשמלית. עם זאת שיטות אלה נתנו מענה זמני בלבד חלקן לשעות ספורות וחלקן עד מספר שבועות. בכל מקרה הייתה התוצאה זמנית והיה צורך לחזור על פעולת הסרת השיער פעם בכמה זמן.

הסרת שיער לצמיתות בעידן המודרני

הסרת שיער לצמיתות בלייזר וב- IPLכיום תהליך הסרת שיער לצמיתות הפך לטיפול נפוץ מאוד בעקבות התפתחות הטכנולוגיה ופיתוחם של מכשירים רבים ומגוונים להסרת שיער המבוססים על אנרגיית האור. הרעיון בכל המכשירים דומה והוא שקרן האור שפולט המכשיר, חודרת לתוך העור ופוגעת בפיגמנט (צבע) שבשורש השערה. אנרגיית האור מחממת את שורש השערה עד להריסתו, ובכך נמנעת צמיחה מחודשת של השערה.

המכשיר הראשון להסרת שיער לצמיתות שהומצא לפני כמעט עשור נקרא "רובי", והטיפול בו ארך מספר שעות, לווה בכאב רב והתאים רק לבעלי עור בהיר. מאז פותחו מכשירים שונים המתאימים גם לבעלי עור כהה שהטיפול בהם קצר בהרבה ומלווה בפחות אי נעימות וכאב. מגוון המכשירים בשוק הולך וגודל מדי שנה בשנה, מכשירים להסרת שיער בלייזר ומכשירים להסרת שיער ב IPL, אך הרעיון שעליו מתבססים כל המכשירים דומה והוא לנצל את אנרגיית החום שפולטים המכשירים כדי לחמם את שורש השערה עד שייגרם נזק שימנע ממנה את האפשרות לצמוח מחדש. 

על רקע הביקוש הרב להסרת שיער לצמיתות, צצים ונפתחים מכונים רבים להסרת שיער כל הזמן בכל חלקי הארץ בקצב מסחרר, והתפתחה תעשייה שלמה המגלגלת סכומי עתק. טיפול הסרת שיער לצמיתות, הנעשה באמצעות מכשיר לייזר או אינפרא אדום, נעשה בדרך כלל בסדרה של בין שישה לעשרים טיפולים. עוצמת הטיפול ומספר החזרות משתנים אפוא בין אדם לאדם בהתאם לאזור המטופל בגוף, גוון העור ואופי השערה (צבע, עובי וצפיפות). אולם יש מקרים שבהם השערה עקשנית ויש צורך במספר רב יותר של חזרות/ טיפולים.
ניתן לחלק את המכשירים השונים להסרת שיער לצמיתות הקיימים בשוק לשלושה סוגים או שלושה דורות של מכשירים הנבדלים במידת התאמתם למטופלים השונים (מכשיר דור שלישי לאו דווקא טוב יותר ממכשיר דור שני או ראשון).

עוצמת הטיפול להסרת שיער לצמיתות

ההבדל העיקרי בין סוגי המכשירים הוא אורך הגל שעליו פועל המכשיר, ולו חשיבות רבה ביותר לקביעת יעילות המכשיר. ככל שאורך הגל קצר יותר, הפיגמנט קולט אותו טוב יותר והטיפול יעיל יותר. אנשים בעלי גוון עור בהיר ושיער כהה הם המתאימים ביותר לטיפול וחשופים פחות לסכנת כוויות, משום שקרן העור מזהה את פיגמנט השערה, שהוא כהה יותר מהפיגמנט שבעור, ופוגעת בו. לעומת זאת אצל אנשים בעלי גוון עור כהה, יש להיות זהירים יותר במהלך הטיפול משום שהם חשופים יותר לסכנת כוויות במהלך הטיפול וזאת מאחר שקרן האור שאמורה לפגוע בפיגמנט השערה הכהה מזהה גם את הפיגמנט הכהה של העור, ולא רק את פיגמנט השערה, ויכולה לפגוע בו ולגרום לשרפת העור ומכאן לכוויות. מכאן שיש חשיבות רבה להתאים את מכשיר הלייזר ואורכי הגל השונים לכל אדם ואדם באופן אינדיבידואלי בהתאם לגוון העור ולאופי השערה.

לסיכום


בבחירת מיקום הטיפול להסרת שיער לצמיתות חשוב לבדוק אילו סוגי מכשירים יש במקום. כמו כן יש לוודא שהמכשיר מתאים לגוון עורך ולאופי שיערך ושהמכשיר מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות בישראל. זכרי, לאו דווקא המכשיר שבו מטופלת חברתך יתאים גם לך. במאמר "סוגי מכשירים להסרת שיער לצמיתות" ניתן לקרוא בהרחבה על סוגי המכשירים השונים שיש בארץ כיום כדי שתדעי איזה מהם הכי מתאים לך.



לעיון נוסף בנושא הסרת שיער לצמיתות

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב IPL
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il