הקטנת חזה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה מתבצע על ידי רופא פלסטיקאי מומחה ומעבר להיותו ניתוח אסתטי מדובר גם בהליך חשוב, שיכול לשפר את מצבן הבריאותי של נשים רבות הסובלות משדיים גדולים מאד ונפולים. מדובר בניתוח כירורגי לכל דבר, הנעשה תחת הרדמה מלאה. הניתוח יכול לסייע לנשים הנאלצות להתמודד עם מצבים לא פשוטים, כמו עקמת וכאבי גב הנובעים ממשקל החזה וכן דלקות חוזרות ונשנות המופיעות תחת קפל השד הנובעות משפשוף העור ועוד. במסגרת הניתוח השד מורם, הפטמה ממוקמת מחדש ומוסרים רקמות שד ועודפי עור. ההליך כולו אורך בדרך כלל כשלוש שעות ומצריך השגחה של מספר שעות לאחר מכן.

למי מתאים ניתוח הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה אינו מתאים לכל אחת. הוא מתאים אך ורק לנשים בריאות, שאינן סובלות מבעיות בריאות שונות, כמו לחץ דם גבוה וממשקל עודף. הוא איננו מתאים לנשים מעשנות, ובמידה ומדובר בכאלו עליהן להספיק את העישון לפחות שבועיים לפני הניתוח. הניתוח מתאים לנשים מעל לגיל 18, לאחר ששדיהן הגיעו לגודלן המקסימאלי וסיימו להתפתח והוא אינו מתאים לנשים המתכננות להיכנס להריון בטווח השנה שלאחר הניתוח, שכן השדיים צפויים לשנות את צורתם בעקבות ההיריון והלידה גם לאחר שבוצע הניתוח ויש לוודא החלמה מלאה של השדיים לפני שינויים נוספים.

כיצד זה מתבצע

את הניתוח מקדימה פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח, הנחשבת לאחד השלבים החשובים ביותר לקראתו. במהלכה בודק הרופא את מצבה הבריאותי של המטופלת ומסביר לה על האופן שבו יתבצע ההליך, על הסיכונים האפשריים ועל תופעות הלוואי. בפגישה זו חשוב לדון בעניין הציפיות הקיימות מהניתוח ולהעלות שאלות חשובות בפני הרופא כדי לקבל כמה שיותר מידע על ההליך כולו. הניתוח מתחיל בהרדמה מלאה. הרופא המנתח מבצע מספר חתכים סביב העטרה ומתחת לשד. לאחר מכן הוא מסיר את השומן, את העור ואת הרקמות המיותרות, מזיז את הפטמה וממקם אותה מחדש. החתכים נעשים בהתאם לשרטוט שבוצע מראש כדי לאפשר דיוק מרבי ואת קבלת התוצאות הרצויות. לאחר הסרת השומן והעור מוחדר אל המקום נקז קטן כדי למנוע בצקת ולנקז הפרשות. נקז זה מוצא ביום שלאחר הניתוח ולעיתים גם אין בו צורך.

ההחלמה מניתוח הקטנת חזה

לאחר הניתוח על המטופלת ללבוש חזיית ספורט מיוחדת במשך תקופה של חודש. החזייה מאפשרת החלמה מהירה וטובה יותר של המקום מבלי לגרום למתח או לחץ על השדיים. מדובר בדרך כלל בהחלמה הנמשכת כשבועיים, שבמהלכה עשויים להופיע כאבים קלים במקום, נפיחות, שטפי דם וגם שינויים בתחושה בפטמה ובשד עצמו. חשוב להימנע בתקופה זו מפעילות גופנית מאומצת ומומלץ במשך תקופה של לפחות חודש שלא לשכב על הבטן. צורתם הסופית של השדיים תתקבל רק לאחר מספר חודשים, שכן ההחלמה והריפוי של רקמות השד היא ארוכה יחסית.

סיכונים אפשריים

בדומה להליכים אחרים, גם כאן צפויים סיבוכים שונים, אולם הם נדירים מאד. במקרים של דימום, זיהום, נמק בעור, צלקות רחבות מאד, התקשות בשדיים וכאבים חזקים, חשוב לפנות לרופא לבדיקת המקום. בכל מקרה, כבר במהלך פגישת הייעוץ המקדימה מקבלת המטופלת את כל המידע הנדרש באשר לתופעות אלו ולסיכונים האפשריים הנלווים לניתוח זה.

חשוב לזכור

מדובר בהליך כירורגי מורכב המצריך מיומנות וניסיון. מי שרוצה לעבור ניתוח להקטנת חזה חשוב שתפנה לרופא פלסטיקאי המתמחה בכך, רופא בעל ניסיון שביצע ניתוחים מסוג זה בעבר. לפגישה המקדימה ישנה חשיבות רבה בתיאום הציפיות של המנותחת. זה הזמן לבדוק את מידת ההתאמה לניתוח וגם לבחון את השיטה שעל פיה יתבצע ההליך. מומלץ לשוחח עם מטופלות שעברו את הניתוח בעבר, לשאול אותן לגבי ההחלמה שלהן מהניתוח ולגבי מידת שביעות רצונן מתוצאותיו. 



לעיון נוסף בנושא ניתוחי חזה

למאמרים נוספים בנושא הקטנת חזה
למאמרים נוספים בנושא הרמת חזה


 
    twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il