שאלות ותשובות בנושא טיפול בוטוקס | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

טיפול בוטוקס - תשובות לשאלות נכי נפוצות

>> מהו בוטוקס?
הבוטוקס BOTOX הוא שם מסחרי לרעלן בשם בוטוליניום טוקסין המופק על ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטוליניום והמיוצר באמצעות חברת אלרגן.

>> כיצד פועל הבוטוקס?
במהלך טיפול בוטוקס מוזרקת כמות קטנה של החומר לתוך השרירים. הזרקת הבוטוקס לתוך השריר גורמת לחסימת התקשורת בין העצב לשריר, דבר שגורם לשיתוק השריר. כך נעלמים הקמטים שנוצרו עם כיווץ השריר. הקמט יחזור להופיע עם ספיגת הבוטוקס והשריר יחזור לפעולה בתוך מספר חודשים.

>> מי רשאי להזריק בוטוקס?
יש ארצות שונות בעולם שבהן קוסמטיקאיות ואחיות רשאיות להזריק בוטוקס, אולם בישראל נכון לעכשיו רק רופאים רשאים להזריק בוטוקס. כל רופא רשאי להזריק בוטוקס ללא קשר לסוג התמחותו. הרופא המזריק לא חייב להיות רופא עור או מנתח פלסטי, אולם יש לוודא כי הוא עבר קורס מסודר וכי צבר ניסיון בהזרקת בוטוקס.

יש להדגיש שלאחרונה החליטה אחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ המבטחת רופאים בכל הקשור לטיפולי בוטוקס להפסיק לבטח רופאי שיניים בתחום זה, ועל כן יש לוודא כי הרופא המטפל מכוסה על ידי חברת הביטוח מבחינת הזרקות בוטוקס (וזאת על אף שתופעות הלוואי עקב הזרקת בוטוקס נדירות ביותר).

>> למה משמש הבוטוקס?
כיום משתמשים בבוטוקס גם בענף הרפואה וגם בענף הקוסמטיקה לצורך שימושים שונים החל מהחלקת קמטים וקמטוטים בפנים (באזור המצח וצידי העיניים), טיפול למניעת הזעת יתר, דרך טיפול בבעיות עיניים, כגון פזילה ועין עצלה וכלה בטיפול במיגרנות.

>> כמה זמן מחזיק הבוטוקס?
טיפול בוטוקס מחזיק בממוצע בין שלושה לארבעה חודשים, עם זאת יש לקחת בחשבון שקצב ספיגתו וזמן פעולתו של הבוטוקס משתנה מאדם לאדם ומהזרקה להזרקה. הקפדה על הזרקות בוטוקס חוזרות יכולה להאריך את תקופת השפעתו של הבוטוקס אפילו עד שישה חודשים.

>> מתי החלו להשתמש בבוטוקס?
כבר בשנות השמונים של המאה העשרים החלו להשתמש בבוטוקס בענף הרפואה לטיפול בבעיות של  עין עצלה ופזילה. בשנת 2002 לאחר שה-FDA האמריקני אישר את השימוש בבוטוקס לצרכים קוסמטיים, החלו להשתמש בבוטוקס בענף הקוסמטיקה והאסתטיקה לצורך העלמת קמטים בפנים. מאז האישור החל השימוש בבוטוקס לתפוס תאוצה רבה בקרב נשים וגברים בכל העולם ולאחרונה אף החלו להשתמש בבוטוקס לטיפול בבעיות של הזעת יתר ומיגרנות.

>> מהו המחיר לטיפול בוטוקס?
המחיר לטיפול בוטוקס נע בין 800 ל-1500 ש"ח לאזור (מצח, בין הגבות ושני צידי העיניים, הנחשבים לאזור אחד,  סך הכול שלושה אזורים). בטיפול בהזעת יתר המחיר בין 3500 ל-6000 ₪ לשני בתי שחי או כפות ידיים תלוי בכמות החומר המוזרק. למידע מפורט יותר ניתן לקרוא את המאמר על בוטוקס מחירים.

>> האם טיפול בוטוקס כואב?
בהזרקת בוטוקס משתמשים במחט דקיקה מאוד. אמנם יש לחזור על הדקירות מספר פעמים בכל אזור שבו מעוניינים להעלים את הקמטים, אולם הכאב אינו גדול ונסבל בהחלט גם לפחדניות שבינינו. מי שבכל זאת חוששת מאוד יכולה לבקש מהרופא למרוח משחה מאלחשת בשם אמלה באזור הטיפול ובכך להקטין עוד יותר את תחושת הדקירות.

>> האם יש לבוטוקס תופעות לוואי?
כן, אולם אם מבצעים את הטיפול על ידי רופא מוסמך ומנוסה, הן נדירות. תופעות הלוואי השכיחות בטיפול בוטוקס הן אדמומיות, נפיחות, שטפי דם ובמקרים נדירים יותר זיהומים ואלרגיות. חשוב ליידע את הרופא בכל מחלה/ אשפוז או תרופה שנוטלים כדי שהבוטוקס לא יוזרק במקביל לשימוש בתרופות מסויימות  שהשילוב ביניהם יכול לגרום לאלרגיות או לתופעות לוואי חמורות אחרות.

>> מתי אסור לעבור טיפול בוטוקס?
לא ניתן להזריק בוטוקס אם את בהיריון או מניקה (או מתכננת להיכנס להיריון או להניק), אם את סובלת ממחלות מסוימות או נוטלת תרופות מסוימות. לכן עליך ליידע את הרופא בכל מחלה שממנה את סובלת או סבלת בעבר, בניתוחים/ אשפוזים שעברת ובתרופות שאת נוטלת, וזאת כדי למנוע תופעות לוואי שיכולות להיגרם בעקבות שילוב בוטוקס עם תרופות מסוימות. אל תקלי ראש בנושא ואל תחליטי במקום הרופא מה חשוב ומה לא. עדכני אותו בכל הפרטים האלה ותני לרופא לקבוע אם את מתאימה לטיפול בוטוקס.

>> כיצד פועל הבוטוקס?
הבוטוקס מביא לידי שיתוק השריר שאליו הוא הוחדר. הבוטוקס חוסם למעשה את התשדורת בין העצב לשריר ובכך מונע מהשריר להתכווץ. הקמט מופיע עם כיווצו החוזר של השריר וכאשר השריר מפסיק להתכווץ הקמט נעלם ויופיע שוב רק לאחר שהבוטוקס ייספג בגוף והתשדורת בין העצב לשריר תתחדש.

>> מתי רואים את התוצאות?
יש שרואות את תוצאות הטיפול מיד עם ההזרקה ויש שרואות את התוצאה לאחר מספר ימים. כל אחת מגיבה לטיפול בצורה שונה, אך לרוב התוצאה מיידית.

>> מה הם היתרונות של הבוטוקס?

>>תוצאה מיידית (מיד עם תום הטיפול ומקסימום בתוך מספר ימים).

>> טיפול קצר שנמשך מספר דקות.

>> רמת כאב נמוכה ונסבלת.

>> טיפול לא פולשני.

>> אין צורך בהרדמה.

>> אין צורך באשפוז.

>> מתאים לגברים ונשים.

>> ניתן לחזור לשגרה מיד בתום הטיפול.
 

מה רצוי לבדוק לפני טיפול בוטוקס?

>> יש לוודא שהרופא בעל ניסיון בתחום הזרקות הבוטוקס.

>> יש לבדוק בכמה הבוטוקס מהול (רצוי שני מ"ל וחצי להעלמת קמטים ושלושה מ"ל לטיפול הזעת יתר).

>> יש לוודא את תאריך תפוגת הבוטוקס - חשוב להשתמש בבוטוקס טרי.

>> יש לוודא את תאריך פתיחת הבוטוקס (טוב לשימוש עד שלושה שבועות מיום פתיחתו).

>> יש לוודא שהבוטוקס נשמר בקירור.

>> יש ליידע את הרופא בכל מחלה או אשפוז שעברת ובכל תרופה שאת נוטלת כולל בתרופות ללא מרשם.

>> יש ליידע את הרופא באם הזרקת בעבר חומרים אחרים לאותו איזור בו יוזרק הבוטוקס.

>> לוודא שאינך בהיריון.
 



לעיון נוסף בנושא טיפול בוטוקס

למאמרים נוספים בנושא בוטוקס.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il