יישור שיניים שקוף | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו
יישור שיניים שקוף
 
כיום, כאשר כמעט כל אחד יכול לבצע יישור שיניים שקוף, נגמרו התירוצים וכבר אין סיבה שלא לעבור טיפול שכזה. הרי בשורה התחתונה ליישור שיניים יש רק יתרונות. זהו לא רק טיפול בעל ערך אסתטי עצום, שבעזרתו ניתן לחייך חיוך ישר ויפה, יישור שיניים הוא גם טיפול שמסייע בפתירת בעיות דנטאליות ואוראליות שונות (קשיים בדיבור ובאכילה, כאבים ועוד), ומונע היווצרות בעיות שכאלו בעתיד. יישור שיניים שקוף

בנוסף לכל אלו – זהו טיפול פאסיבי ברובו (כלומר לא מצריך פעולה כלשהי מצד המטופל) וכמעט חף מכאבים ואי נעימויות. למעשה, אחת הסיבות העיקריות שבגללה אנשים רבים, ובעיקר מבוגרים, נמנעו מלעבור את הטיפול עד כה היא הסיבה האסתטית – הם לא רוצים שחזותם תפגע עקב הגשר הכסוף שיולבש על שיניהם לתקופה ממושכת. אך כאמור, כל זה כמעט ולא רלוונטי יותר, מאחר שתודות לשיטות ישור שיניים שקוף ניתן ליישר את השיניים וכמעט לא לשים לב לכך...
 
 יישור שיניים באמצעות גשר שקוף
 
קיימות שתי שיטות נפוצות שבעזרתן ניתן לבצע יישור שיניים שקוף, הראשונה היא באמצעות גשר שקוף. זהו למעשה גשר שאינו שונה במידה רבה מהגשר המתכתי הרגיל המשמש ליישור שיניים, מלבד העובדה שגשר זה איננו עשוי מכסף, אלא מקרמיקה בצבע לבן או שקוף. צבען של הקוביות משתלב עם צבע השיניים, כך שהן כמעט בלתי מובחנות ובקושי פוגעות באסתטיקה ובחיוך של המטופל.
 
תהליך הרכבת גשר שקוף שכזה מתחיל בבדיקה אצל האורתודנט, שיבדוק את שיני המטופל ואת היתכנות הטיפול. בשלב הבא האורטודנט ירכיב את הגשר השקוף על שיני המטופל למשך תקופה מסוימת, שלרוב נמשכת מספר חודשים. על המטופל לבוא לביקורות תקופתיות בהן יתוחזק הגשר, ובסוף התהליך שיני המטופל יהיו ישרות ונאות. חסרונותיו של הגשר השקוף הוא מחירו היקר במקצת מגשר רגיל, כמו גם העובדה שתהליך היישור ארוך יותר מיישור בגשר כסוף. כמו כן, מן הראוי לציין שבמידת הצורך ידרוש האורתודנט לבצע טיפולים דנטאליים נוספים אשר נדרשים להצלחת הטיפול, כמו למשל סתימת חורים או עקירת שיניים.
 
יישור שיניים שקוף בשיטת Invisalign
 
השיטה השנייה לביצוע יישור שיניים שקוף היא שיטת Invisalign. מדובר בטכנולוגיה החדשנית ביותר בתחום האורטודנטיה, וזאת מאחר שבעזרתה ניתן לבצע ישור שיניים מדוייק ודיסקרטי באופן פחות פולשני מהרכבת גשר על השיניים. במידה ומטופל נמצא מתאים ליישור שיניים בשיטת Invisalign, האורטודנט יבצע שורת מדידות והדמיות וירטואליות של שיני המטופל, ויתכנן את תהליך היישור.

את רשימותיו ישלח האורטודנט לחברת
Invisalign שבאמריקה, אשר בהתאם להן תייצר פלטות שמתלבשות על שיני המטופל ומיישרות אותן. הפלטות שקופות כך שכמעט ולא ניתן להבחין בהן, וניתן לאכול, לשתות ולדבר עימן באופן רגיל כמעט לחלוטין. אחת למספר שבועות, ובהתאם להתקדמות היישור, האורתודנט יחליף פלטה למטופל, שכן כל פלטה שתתקבל מהחברה מתאימה לשלב מסוים בטיפול בו שיני המטופל נמצאות במיקום אחר.

באשר לחסרונות שיטה זו – גם במקרה זה מדובר בטיפול יקר יחסית לגשר רגיל, ולמעשה ביחס לרוב טיפולי השיניים הנפוצים. כמו כן, שיטה זו מתאימה רק למטופלים אשר דורשים יישור קל יחסית. כמו במקרה של גשר שקוף, גם כאן בשיטה זו האורטודנט עשוי לדרוש מספר טיפולים דנטאליים שיש לבצעם על מנת להשלים את תהליך יישור השיניים בהצלחה, ובעיקר שיוף של השיניים.
 
ומה עוד צריך לדעת על יישור שיניים שקוף?
 
הצעד הראשון בתהליך של יישור שיניים שקוף יהיה התייעצות עם אורתודנט מוסמך ומנוסה, שימליץ על הטיפול הנכון עבורכם. חשוב לדעת כי יישור שיניים שקוף לא מתאים כל המטופלים, ויש כאלו שבכל זאת יאלצו לעבור טיפול בגשר מתכתי רגיל. כאן גם המקום להדגיש שנכון לעכשיו ישור שיניים שקוף מעט יותר יקר וממושך מטיפול בגשר כסוף, ולכן חשוב לתת על גורמים אלו את הדעת לפני שבוחרים בטיפול שכזה. אך מלבד ההתאמה, המחיר ופרק הזמן של הטיפול, מכל שאר הבחינות מדובר בטיפול כמעט זהה לטיפול המסורתי – בוודאי יקח לכם מעט זמן עד שתתרגלו לנוכחות הגשר או הפלטה ותלמדו לתפקד עמם כראוי, אך בסוף התהליך יהיו לכם שיניים ישרות וחיוך יפהפה של מיליון דולר.

 


לעיון נוסף בנושא יישור שיניים שקוף

למאמרים נוספים בנושא יישור שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il