ניתוח הסרת משקפיים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח הסרת משקפיים 

אלפי מטופלים בוחרים מידי שנה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בכדי להיפטר, אחת ולתמיד, מנטל המשקפיים ועדשות המגע. כיום יש בארץ לא מעט מכונים ומרפאות המציעים פתרונות שונים להסרת משקפיים בלייזר במחירים תחרותיים. ההיצע ההולך וגדל של סוגי הטיפולים מביא לידי עלייה ברמת ההתמקצעות של המנתחים תוך שימוש במיטב השכלולים הטכנולוגיים בתחום הסרת משקפיים, וכן מביא לידי ירידת מחירי הסרת משקפיים בלייזר. 

מחירי ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפייםכיום טווח המחירים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר נע בין 13,000 - 6,000 ש"ח. המחיר משתנה בין סוגי המכונים, מוניטין הרופא המנתח וטכנולוגיית הלייזר שבה משתמשים במהלך הניתוח. ככל שמוניטין הרופא או המרפאה גדול יותר וככל שנעשה שימוש במכשור לייזר מתקדם יותר, כך יעלה המחיר. עם זאת, התחרות ההולכת וגוברת בקרב המנתחים והמרפאות מביאה לידי ירידה במחירים שהופכים להיות ריאליים ומותאמים לכל כיס, וכיום ניתן למצוא רופאים מנוסים ומיומנים שיבצעו את הניתוח להסרת משקפיים בלייזר במחירים של 9,000 - 6,000 ש"ח לכל היותר.

בעיית הראייה

קרנית העין היא הכיפה השקופה הקדמית שעובייה כחצי מילימטר = 500 מיקרון המתפקדת כעדשה אופטית. קרנית שעובייה מעל 540 מיקרון נחשבת לקרנית עבה, וקרנית בעובי פחות מ-500 מיקרון נחשבת לקרנית דקה. הקרנית מצופה בחלקה החיצוני בשכבת תאים בשם אפיתול המתחדשים כל הזמן. עיוות בצורת הקרנית או במרקמה תביא לידי שבירה לא נכונה של קרני האור המגיעים לעין מהסביבה, ומכאן לליקויי ראייה, כגון קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמטיזם צילינדר.

כיצד מתבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר?

שיוף החלק החיצוני של הקרנית לא יביא לידי שיפור הראייה, שכן שכבה זו מתחדשת כל הזמן, לכן יש צורך לבצע את השיוף בשכבה עמוקה יותר של קרנית העין באזור הסטיומה. במהלך הניתוח לשיפור הראייה ולהסרת משקפיים בלייזר מבצעים שיוף של קרנית העין באמצעות מכשיר לייזר אקסיימר השולח קרן אולטרה סגולה. קרן הלייזר מאיידת את הקרנית באופן מבוקר על פי נתוני העיניים האינדיווידואליים לכל מנותח שאותם הכניס הרופא למכשיר הלייזר טרם הטיפול. את השיוף יש לבצע בדייקנות רבה, שכן ליטוש עמוק מדי יביא לידי החלשות הסטיומה הנותרת ולעיוות והחלשה של הקרנית כולה, דבר שיגרום לפגיעה בראייה. לכן משתמשים בקרן לייזר מדויקת מאוד ושאינה גורמת לכוויות ברקמות העין הפנימיות.

שתי שיטות בסיסיות לניתוח הסרת משקפיים בלייזר

השיטה הראשונה מתאימה לאנשים בעלי קרנית עין עבה. בשיטה זו מבצעים חתך בקרנית העין כדי לחדור לעומק הקרנית ושם לבצע את השיוף באמצעות לייזר. בשיטה השנייה לניתוח הסרת משקפיים בלייזר, המתאימה לאנשים בעלי קרנית עין דקה, אין מבצעים חיתוך של הקרנית טרם שיופה. לכל שיטה יתרונות וחסרונות ויש להתאימה באופן אינדיווידואלי לכל מטופל, לאחר בדיקת הרופא ומיפוי העיניים.

באופן כללי ניתן לומר ששיטת הניתוח להסרת משקפיים בלייזר שאינה מצריכה חיתוך של קרנית העין נחשבת לבטוחה יותר ומתאימה אפוא גם לבעלי קרנית דקה. עם זאת זמן ההחלמה בשיטה זו מתארך, עלול להתלוות בכאב ובתחושת אי נוחות, והשיפור בראייה מתקבל רק כעבור פרק זמן ארוך יותר שיכול להימשך מספר שבועות ואפילו חודשים. לעומת זאת בניתוח להסרת משקפיים בלייזר שבו נעשה חתך בקרנית העין, זמן ההחלמה מהיר יותר וכרוך בפחות כאבים ובפחות תחושת אי נוחות, והשיפור הראייה מתקבל מיד בתום הניתוח. שיטה זו, למרות שנחשבת בטוחה, בטוחה פחות לעומת שיטת הניתוח להסרת משקפיים בלייזר שאינה מצריכה חיתוך של קרנית העין.
 



לעיון נוסף בנושא ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il